November 2, 2011

baru la wedding 12juta.. ehh.. RM61juta yaaa!!!!!

Coco Lee celebrated her wedding with Bruce Rockowitz in a Jewish Wedding in Hong Kong on Oct 28, 2011....


Coco had a BEAUTIFUL 5 tiered tall Wedding Cake weighing 400 pounds extravagantly decorated by fresh flowers created by Sevva in HK.

 yaaaa.... ni baru gaun Vera Wang...yg M***y pakai tu nan hadoooo....


yang lain2... credit from Ohbulan.. :)

RM61 juta! Itu adalah kos keseluruhan perkahwinan yang melibatkan bintang Asia, Coco Lee & Bruce Rockowitz, seorang jutawan yang berasal daripada Kanada. Perkahwinan yang berlangsung selama 2 hari di Hong Kong ini menelan belanja yang teramat besar atas sebab-sebab tertentu.Sekurang-kurangnya RM30 juta telah dibelanja untuk penginapan bertaraf 6 bintang serta tiket penerbangan bagi 1100 jemputan yang terdiri daripada ahli keluarga dan rakan terdekat. RM9.2 juta dibelanjakan untuk kos jet peribadi bagi menerbangkan selebriti bertaraf dunia seperti Oprah Winfrey, Mariah Carey dan Jennifer Lopez.

Manakala, kos cincin perkahwinan sahaja sudah menelan belanja sekitar RM9 juta. Dan pelbagai kos sampingan seperti persiapan perkahwinan, gaun perkahwinan Vera Wang, barangan kemas dan kos perunding perkahwinan yang tidak dinyatakan kepada umum.Rockowitz dikatakan mengambil masa selama 3 tahun untuk menempah keseluruhan Pulau Dimakya, Filipina sempena bulan madu. Rockowitz, 53 pernah diundi sebagai Top 50 CEO dalam sebuah majalah terbitan negara Amerika.

Dia berhijrah ke Hong Kong ketika usia 19 tahun, menjadi jurulatih tenis dan kemudian menceburi bidang perniagaan. Kini, Rockowitz merupakan CEO bagi kumpulan syarikat Li & Fung, juga memiliki perniagaan lain.
sila verangan skrg!!!
LEONORA

15 comments:

  1. cantiknya
    nie duit dah berlebih nie sis

    ReplyDelete
  2. betul tuh!!! nih baru kelasssssssssss!!!

    m***Y tuh apo yg ADO???......cebisan gaun verangan yo lah..kuyak sikit untuk kenang-kenangan..

    silap2 skg nih tinggl kenangan yo..hhahhahaha

    ReplyDelete
  3. Anum... ala2 60juta tu mcm 60k je kut bagi dia kan... kayanya rezeki Allah.. :)

    ReplyDelete
  4. Elin... kita just doakan depa jodoh berpanjangan jek... jgn duk kena tangkap khalwat ngan org len plak... hehe...

    ReplyDelete
  5. Aduihhh, rezeki dia berjuta-juta betul.

    Bak la bagi sini dalam sejuta dua ha, boleh pergi shopping rumah dan kereta. Haha.

    -dakpink.blogpsot.com-

    ReplyDelete
  6. cincin jer pon dah 9 juta..agaknyer kalau die tengok cincin kawen ai..die anggap macam cincin gule2 yg kecik2 ai makan tu jer.. huhu... yeah... gaun vera wang tu memang betul2 menampilkan si pemakai.. kalau yang pakai nyer kelasss..kelass ar..ooppsss...;p

    ReplyDelete
  7. betul betul betul... nak jugakkk... :)

    ReplyDelete
  8. aty... ni tarap2 Oprah Winfrey ngan Bill Gates jek... hehe... kita2 ni... jadik pengapit depa pun tak layak... huhu...

    ReplyDelete
  9. ni baru millions dollar wedding!hehe!si M**** (bukan nama sebenar),nth2 dapat baju reject je kot!Oppsss..jgn saman i!lariiikkkk!!hehe~

    ReplyDelete
  10. Yun... bukan baju reject... tapi season lama yg 14 tahun dolu2.. tgk la veilnya.. mcm net yg bungkus bouquet bunga bagi utk org2 grad okeh... ahahha...

    ReplyDelete
  11. Aween... butik Vera 14 tahun dolu? ekekk.. nak jugak kan....

    ReplyDelete
  12. Body si Coco Lee nih memang meletop!!

    ReplyDelete
  13. second that! :) *dgn nada jelesss* ahahhaha

    ReplyDelete